BARE MINERALS

DAILY, QUESTIONS/ANSWERS / Permalink / 3
Fick kommentarer för några dagar sedan om hur jag använder mitt Bare minerals puder och vilka jag har. Har alltså fem stycken och nyanserna jag har är; bisque, warmth, fairly light, light och mineral veil (från vänster på bilden).
Först tar jag lite bisque runt näsan och på lite ''röda'' områden, typ finnar och liknande. Sedan tar jag fairly light i hela ansiktet och sedan light likadant. Warmth är ju solpuder, så det tar jag lite i ansiktet för att inte se så blek ut och jag använder det även som rouge, så jag tar extra mycket på kindbenen. Till sist tar jag mineral veil över hela ansiktet för att matta ner hyn så det inte ser blankt och fett ut.
Superenkelt och det ser väldigt naturligt ut, för mig som är van går det också fort!
#1 - - Anonym:

Använder du alltid prime time också? :)

Svar: nej det använder jag aldrig :)
Olivia Lindén

#2 - - Anonym:

varför använder du aldrig det? blir inte pudret ganska dåligt då? eller alltså det håller sig inte så länge va? :)

#3 - - Anonym:

varför använder du aldrig det? blir inte pudret ganska dåligt då? eller alltså det håller sig inte så länge va? :)

Svar: fick inte med det i mitt startkit när jag köpte det, har bara ett litet ''test'' och tycker det håller sig och ser bra ut utan så ser ingen anledning till att köpa det nu :)
Olivia Lindén

Till top