Jobba i Barcelona

DAILY / Permalink / 0
Precis innan jag flyttade hit fick jag en kommentar om hur jag skulle göra med jobb här, om jag hade fixat det hemifrån eller om jag skulle lösa det här, så nu tänkte jag dra min lilla jobbhistoria för er här. 
Åker man till Barcelona som svensk så är ett jobb som telefonförsäljare ganska givet, och så var det även för oss. Linnéa kände en tjej som jobbade på företaget One contact här nere så vi sökte jobb där några veckor innan vi flyttade ner. Kort därefter hade vi en telefonintervju med chefen och vi båda fick direkt då jobbet så det var absolut inga problem att lösa det hemifrån. Vi hade vår uppstart den 19e september och flyttade ner den 4e, alltså ca 2 veckor på oss att komma igång med allt, fixa lägenhet och så vidare. 
   På One arbetar dom med tre olika företag, ComHem, Eon och Viasat och både jag och Linnéa hamnade på ComHem så här har vi suttit och försökt sälja bredbandsuppdateringar och cmore. 
   Idag har jag dock arbetat min sista dag som telefonförsäljare, ska ju bara vara här i tre månader och känner att jag vill ha lite ledigt innan jag flyttar hem igen. Trodde att jag skulle ha hur mycket tid helst på mig att hitta på saker på dagarna eftersom jobbtiderna har varit 14-20 (mån-tors) och 12-18 på fredagar, men tar längre tid än man tror att göra sig iordning och sedan hinna ta sig till jobbet i tid och sedan när man slutar kl 20 så är det lätt att tiden har sprungit iväg till 22:30 innan man kommit hem och fått i sig någon middag. 
   Allt som allt, att jobba som telefonförsäljare har väl inte varit det roligaste jag har gjort direkt men absolut värt det för att kunna komma iväg och resa lite!
Till top