UPDATE

DAILY / Permalink / 0
 
Mycket har hänt sedan senaste uppdateringen men som jag även skrev då så är min situation här fortfarande väldigt oklar haha. Jag har i alla fall sagt upp mig från den förra familjen jag jobbade för eftersom vi inte fungerade bra ihop på flera plan. Så nu har jag alltså varit "ledig" i Monaco i två veckor eftersom det var så länge jag fick behålla lägenheten efter uppsägning. Under denna tiden har det vankats yachtshow här och vi har fått möjligheten att festa på en yacht, mycket trevligt! Fem dagar in i min ledighet flög Fanny hit för att fira min födelsedag två dagar senare. Vi var ute och åt på en jättemysig restaurang tillsammans med Sandra och Lina och mötte sedan upp Malin för vin. 
 
 
Mamma och pappa flög ner till Monaco i fredagskväll så där spenderade vi kvällen med takeaway sushi och massa prat. Lördagen spenderade vi i Nice, vi tog tåget dit på förmiddagen och gick runt och kollade i affärer och åt lunch. Fram till kvällen var det ett besök till Beef Bar som var bokat och mycket problem med att komma tillbaka till hotellet på grund av det värsta regnovädret på flera år. Ombytligt väder så på söndagen var det strålande sol och vi begav oss ner till stranden för en heldag. I måndags promenerade vi bara runt i Monaco men begav oss tillbaka till hotellrummet ganska tidigt på eftermiddagen eftersom jag inte mådde helt 100 och har dragit på mig en förkylning, mat på Mozza på kvällen och tidig läggdags. Igår på förmiddagen åkte hela familjen tillbaka till Sverige och jag tog mina väskor och gick hem till Sandra. Har även under tiden här träffat två nya familjer men det är lite problem på boendefronten hos båda så vi får se om det löser sig annars ser det ut som att jag får ta mina väskor och åka hem till Sverige igen nästa vecka. Inte fy skam det heller då jag mitt i denna 20+ graders värmen, vin på uteserveringar och strandhäng saknar den Svenska hösten. 
 
 
 
Till top